"2017 yılı beklenenden daha iyi olacak"

Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu olan SunExpress Havayolları'nın Genel Müdürü Jens Bischof, SunExpress’in Türk turizm pazarındaki liderliğini sağlamlaştırdığını ifade etti.

SunExpress Genel Müdürü Bischof, krizlere rağmen istikrarlı bir şekilde uçuşlarını devam ettirerek 2015 sonuçlarının biraz altında kaldıklarını bildirdi ve şunları söyledi:
 “2016’da yaşanan bütün olumsuzluklara ve turizmdeki zor şartlara rağmen biz istikrarlı bir şekilde uçuşlarımıza devam ettik. Önceki yıla göre 2016’de gelirlerimizde yüzde 12’lik düşüş yaşadık ve 1 milyar Euro gelir elde ettik, taşıdığımız yolcu sayısı ise geçen yıla göre yüzde 9 azalarak 7,95 milyon  oldu. 2016’da yaşananlar göz önüne alındığında, böylesine zorlu bir yılı bu şekilde atlatmak bizim açımızdan alınabilecek en iyi sonuçtur.”


2016’da Antalya turizminde yüzde 30’luk bir düşüş gerçekleşmesine karşın SunExpress’in Antalya’da yalnızca yüzde 9’luk bir düşüş oluştuğunu, ancak buna rağmen Antalya’da pazar payını yüzde 36’ya çıkardığını bildiren Bischof “Aktarma merkezimiz İzmir’de ise pazar payımız yüzde 76’ya çıktı. Biz, SunExpress olarak, 2017’de ana pazarımız Türkiye’ye odaklanmaya ve Almanya, Avusturya ve İsviçre’den haftada 450 tarifeli seferle turist taşımaya devam edeceğiz,” dedi.

Bischof, konuyla ilgili olarak şöyle konuştu:

“Önceki yıllara göre tatillerini Türkiye’de geçirmek isteyenlerde bir isteksizlik söz konusu. Ancak, batı Akdeniz’deki tatil bölgelerinin kapasitelerinin sonuna geldiğini görüyoruz. Bu bölgedeki fiyatlar oldukça yüksek kalıyor. Türkiye’deki kaliteyi ve fiyat seviyesini düşününce, 2017’de Türkiye’nin çok cazip bir tatil bölgesi olacağını düşünüyoruz. SunExpress Türkiye’nin güçlü bir turizm ortağı, aynı zamanda Türk iş aleminin de güçlü bir ortağı ve bu her zaman böyle kalacak. 2017’de de turizmde her şeyin daha iyiye gideceğine inanıyoruz. Bu doğrultuda da kapasitemizde herhangi bir küçülmeye gitmiyoruz, tam aksine gelişen talebe anında cevap verecek şekilde pozisyon alıyoruz. SunExpress olarak 2011 yılında Almanya’da kurduğumuz SunExpress Almanya ile beraber, esnek bir filo yapısına sahibiz. Türkiye’den sonra en önemli pazarlarımız arasında Mısır ve Bulgaristan var; Mısır’da yüzde 30’luk pazar payımız var, Bulgaristan’da ise yüzde 26 ile pazar lideriyiz.”

Aileni de al, gel kampanyası

SunExpress’in Türkiye ile Almanya arasında bir köprü olduğunu ifade eden Bischof, Almanya’da yaşayan 3 milyondan fazla Türk vatandaşı, Türkiye’nin 13 şehrinden Avrupa’daki, ağırlıklı olarak Almanya olmak üzere, 40 şehre karşılıklı olarak direkt tarifeli uçuşlar düzenlediklerini belirtti: “Sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘aileni de al, gel’ kampanyasını doğal olarak destekliyoruz. Aile, dost ve tatillerinin memleketlerinde geçirmek isteyenler için Türkiye’ye bir köprü durumdayız. Tatillerini Türkiye’de geçirmeleri için de kapmaya açıyoruz.”