Antalya’ya paket tur satışları Yüzde 25 düştü

Yılın iki aylık döneminde Antalya’ya  paket tur satışlarında Alman pazarı yüzde 50; Hollanda yüzde 72, İsviçre yüzde 78, Fransa pazarı yüzde 98 düştü.


Avrupa’dan Antalya’ya paket tur satışlarında çok önemli düşüşler görüldüğü bildirildi. Acente temsilcilerinden alınan bilgiye göre geçen yıl turizmde derin bir krize giren Türkiye 2017 sezonuna umutlu başlamak istedi.

Ancak Avrupa’da Antalya’ya yönelik paket tur satışlarının durumu iç açıcı görünmüyor. 2017 yılı Ocak ve Şubat aylarında paket tur satışlarında Almanya’da yüzde 50, İskandinav ülkelerinde yüzde 25, İngiltere’de yüzde 41, Hollanda’da yüzde 72, Belçika’da yüzde 48, Avusturya’da yüzde 62, İsviçre’de yüzde 78, Polonya’da yüzde 40 ve Fransa pazarında da yüzde 98 düşüş görüldü.

Rusya pazarı umut veriyor

Rusya ile Türkiye arasında uçak düşürme krizi nedeniyle çıkan krizin aşılmasıyla birlikte Rusya vatandaşlarına Türkiye’ye gidiş yasağını kaldırması turizm sektörünü sevindirdi. Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinde yılın iki aylık döneminde Antalya’ya paket tur satışları yüzde 1837, Çek-Slovak pazarında yüzde 12, Romanya pazarı da yüzde 16 büyüdü.

Şubat ayı da kötü geçti

Avrupa pazarında Antalya’ya paket tur satışlarında 2017 Şubat ayı rakamları pek de iyi gitmedi. Şubatta Alman pazarında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 48, İskandinav pazarında yüzde 6, İngiltere’de yüzde 28, Hollanda'da yüzde 73, Avusturya'da yüzde 59, Belçika'da yüzde 62, Polonya yüzde 86, Fransa'da ize yüzde 98 düşüş yaşandı. Geçen yıl şubat ayında Antalya’ya paket turlarla 360 Rus turist gelirken bu yılın aynı ayında ise 12 bin 679 turist Antalya’yı tercih etti. Böylece Antalya’ya Rusya’dan paket turlarla gelen Rus turist sayısı geçen yılın şubat ayına göre yüzde 3422 artış gösterdi. Çek-Slovak yüzde 171, Romanya pazarı da yüzde 318 arttı.

Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, Avrupa pazarının çok önemli olduğunu belirterek, bu pazarı Türkiye’nin yeniden kazanması gerektiğini söyledi.

Yavuz şunları kaydetti:

“Avrupa pazarı hem ülke hem de Antalya için çok önemli. Avrupa pazarını yeniden kazanmalıyız. Avrupa pazarında turizmde kan kaybı var. Eğer Avrupa pazarını yeniden kazanamazsak Antalya ve Türkiye turizmini eski günlere getiremeyiz. Öncelikle Berin Fuarı’nda kapsamlı bir tanıtım yapmalıyız. Tur operatörlerine Türkiye’yi daha iyi anlatmalıyız. Antalya turizm şehri. Siyasetin ve olayların dışında bir kent. Antalya, dünyada en güvenli şehirlerden biri…’’

Aydınlık