Baraner 20 yıl öncesi ve sonrasıyla turizmi değerlendirdi

YÖRSİAD Mart 2017 olağan toplantısı Hotel Su’da gerçekleştirildi. Toplantıda konu turizm, konuk ise turizm duayenlerinden Hüseyin Baraner oldu.


Deneyimlerini  Yörük Sanayici Ve İş Adamları Derneği (YÖRSİAD) üyeleriyle paylaşan Baraner, gelecek yıllarda turizmde pazarlamanın öne çıkacağını, Antalya'nın gelecek yıllarda dünyanın ilk beş önemli turizm destinasyonundan birisi olacağını söyledi. Toplantıdan önces YÖRSİAD üyelerinin şirketleri de tanıtıldı.

"Turizmde önemli projelere imza atmak istiyoruz!

Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren YÖRSİAD Başkanı Semih Beken, şunları söyledi:

“ Mart ayı olağan toplantımızın konusunu turizm olarak belirledik. Sezon başlıyor. Sezon nasıl geçecek ve önümüzdeki sezonlarda turizm nasıl olacak? Bunu bizi kırmayarak programımıza katılan TÜRSAB yurt dışı temsilcisi Hüseyin Baraner’den dinleyeceğiz. Katma değer her anlamda olduğu gibi turizmde de çok önemli. YÖRSİAD olarak Antalya’da faaliyet gösterdiğimiz için turizm adına da elimizden geldiğince katkı koymaya çalışıyoruz. Turizmle ilgili olarak iki tane projemiz var. Birincisi Akdeniz Üniversitesi Yörük Kültürü Merkezi Araştırma Müdürlüğü ile birlikte bilime uygun ve bilinçli bir şekilde hayalimiz olan Yörük Köyü projesi. Bunu en kısa sürede hayata geçirmek istiyoruz. Bize özgü olan değeri ortaya çıkarmak amacımız olacak. Bir diğer projemiz de Antalya Ekonomik Forumunu hayata geçirmek olacak. Gerçekleştireceğimiz bu ekonomik zirveyi sadece YÖRSİAD olarak değil bölgemizi de sahiplendirerek, geçekleştirmek arzusundayız. Çalışmalarımız devam ediyor.”

"İlk beş turizm destinasyonundan biri olacak"

20 yıl öncesi ve 20 yıl sonrasıyla turizmi değerlendiren Baraner, YÖRSİAD’ın davetine teşekkür ederek Antalya’da turizme ilk başladığı 1978 yılından günümüze ve 20 yıl sonrasının turizminin nasıl olacağını deneyimleri çerçevesinde YÖRSİAD üyeleri ile paylaştı.

Baraner“Antalya gelecekte dünyanın en önemli buluşma noktalarından biri olacak. Çok parlak bir destinasyon haline gelecek. Arsası, evi, yatırımı olanlar sakın ola yerinizi satmayın, iddia ediyorum ki; Antalya belki kendileri için o kadar geçerli olmasa bile gelecekte dünyanın en önemli buluşma, tatil, yaşam noktalarından biri olacak” dedi.

"Artık önemli olan ürün değil pazarlama"

Deneyimlerini YÖRSİAD üyeleri ile paylaşan Baraner, Antalya'nın gelecek yıllarda dünyanın en önemli beş turizm destinasyonundan birisini olacağını söyledi

Baraner, şunları söyledi:

“Antalya’da en fazla 20 yıl sonra 20 tane büyük, beş yüz oda ile iki bin odaları arasında Avrupa’nın yaşam köyü olacak. Burayı tercih edenler misafirler gelişen ulaşım teknolojisi ile de çok kısa sürede Avrupa’ya evlerine gidip gelebilecekler. 20 yıl sonra Antalya’yı çok değişik pazarlayacağız. Örneğin artık insanlar iki hafta Antalya tatili satın almayacak. Bunun yerine Antalya abonmanı alacak. Antalya’dan yaşam ve tatil hakkını alacak. Artık insanlar peşin para ile yaşam hakkı satın almaya gelecek.”

"Bu kriz pazarlamayı ve marketing kabiliyetini yeniden öğretecek"

Krizin faydalarını da gördüklerini bildiren Hüseyin Baraner, şöyle konuştu:

“İçinde yaşadığımız kriz bize şu faydayı getirdi. Şu an belki çaresizliğimiz ortada. Pazarlayamıyoruz, istediğimiz gibi pazarlarda eskisi gibi hareket edemiyoruz. Bu kriz bize pazarlamayı ve marketing kabiliyetini yeniden öğretecek. Çünkü biz Türkler şöyleyiz. Önce hep bir konuya odaklanırız, yürüdüğü kadar iyidir o iş bizim için. Durduğu zaman hemen onu geliştiririz. Her şeye rağmen Türkler kadar dünyada değiştiren, değişen ve geliştiren bir toplum yok. Her şeyi çok hızlı yaparız. Türk turizminde kontrolsüz, plansız, stratejisiz olarak bir otelciliğe girdik. Yürüdük, daha inşaat halinde oteller doluyordu. Bu iş böyle bozuluncaya kadar iyi gidiyordu. Buna böyle devam edelim dediler. Ve bozulma bu yıl oldu. İyi de oldu bir bakıma. Bugün öğrendiklerimiz ile bu yıl 10 milyar dolar kaybettiysek beş yıl sonra 20 milyar kazanacağız. Çünkü bu işin gerçek ehemmiyetini bu kriz bize öğretti. Gerçek konu ürün değil artık pazarlama. Türkler beş ya da on yıl sonra kimsenin aklına gelmeyecek pazarlama taktikleri geliştirecekler ve öncülük yapacaklar.”

"Avrupa’da sıkıntı, Rus pazarında sevindiren artışlar göreceğiz"

2016 yılının turizmciler için oldukça zor bir yıl olduğunu, 2017 yılının da zor bir yıl olacağını ifade eden Baraner, sözlerini “Avrupa pazarında sıkıntılar olacak ama Rusya’dan sevindiren artışları yaşayacağız,” diye sürdürdü.

Halil Öncü / Turizmdosyasi.cım