ITB Türkiye standı Avrupa ikincisi oldu

ITB'de Türkiye standı Avrupa ikincilik ödülünü aldı. Türkiye standının girişinde yer alan Gaziantep mutfağı ise sunumlarıyla fuarın gözdesi oldu.


Mimari tasarım firması Arasta'nın tasarım ve uygulamasını gerçekleştirdiği Türkiye standı tasarım, uygulama, işlev, buluşma, hizmet gibi ölçütler değerlendirilerek aldığı ödülle turizme ilişkin kriz senaryolarının konuşulduğu bir ortamda fark yaratmış oldu.

Turizm sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan ITB Turizm Fuarı Almanya'nın Başkenti Berlin'de, 8-12 Mart tarihleri arasında 50. kez Turizm Profesyonelleri ile buluştu. Fuara, 80'den fazla ülkeden tur operatörleri, uçak şirketleri, turizm acenteleri başta olmak üzere turizm örgütleri, bakanlıklar ve yerel yönetimler 4000 stant ile katıldı.

ARASTA Mimari Tasarım'ın tasarım ve uygulamasını gerçekleştirdiği Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın standı 4.000 stant arasında, Avrupa kategorisinde ikincilik ödülü aldı. Tasarım, uygulama, fonksiyon, buluşma, hizmet gibi kriterler dikkate alınarak yapılan değerlendirmede Türkiye standı ikincilik ödülü alarak, turizme ilişkin kriz senaryolarının konuşulduğu bir ortamda fark yaratmış oldu.

Gönen Orhan: Turizmdeki kriz aşılabilir

ITB'nin bir fuar olmaktan öte turizm endüstrisinin kalbinin attığı bir turizm borsası olduğunu söyleyen Arasta İletişim ve İş Geliştirme Danışmanı Gönen Orhan " Türkiye standının da turizm pazarında iddialı bir yeri olan Türkiye'li aktörlere platform sağlıyor," dedi.

Gönen  Orhan, şunları söyledi:

"Siyasal ve dış politika gelişmelerinden kaynaklanan olumsuzluklara rağmen, turizmdeki kriz yönetilerek aşılabilir. Türkiye standı ise tasarımı, fonksiyonelliği, buluşma ortamı, hizmet kalitesi ve aldığı ödülle bu çabalara önemli bir katkı sağladı."

Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın genel stratejisi doğrultusunda, Arasta Mimari Tasarım'ın bütüncül yaklaşım ile Türkiye'nin destinasyonları farklı renk ve kültürel ögeleri esas alınarak tasarıma yansıtılarak gerçekleştirilen uygulama, katılımcı stantların fonksiyonel oluşu, sahne ve tavan ledlerinin kullanım ve kalitesi, peyzaj tasarımı ve sümbül ve nergis kokularının ortama hakimiyetiyle bütün turizmcilerin beğenisini kazandı.

Türkiye standının girişinde yer alan Gaziantep mutfağı sunumları da yoğun ilgi gördü.

Gazeteler