Martı da beton yığını

İstanbul'da deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre edecek olan Kabataş Martı Projesi'nin inşaat çalışmaları için 11 bin metrekare deniz doldurulacak, projenin tamamı 20 bin metrekarelik alanı kaplayacak...


Dört iskele, 12 dükkan, 527 araçlıkotopark, tur otobüslerinin park edebileceği alanlar olacak tesiste...

Galataport’la birlikte Karaköy’den Kabataş’a neredeyse doldurulmamış deniz kalmayacak bu sahilde.

Projenin fotoğraflarını görünce bizim meydan anlayışımızın sadece betondan ibaret olduğunu bir kez daha anladım.

Martı figürü şeklindeki iskelenin arkasındaki kocaman meydanda tek bir ağaç görünmüyor yine...

Ne bir yeşil alan, ne iç açıcı şehir mobilyası, ne de ağaçlandırılmış yürüyüş yolları var...

Sadece beton...

Kabataş İskelesi’nin yanındaki Fındıklı Parkı ve Dolmabahçe’ye doğru giden yoldaki ağaçlandırmalar da olmasa dımdızlak bir beton yapıya sahip olacağız.

Hazır daha yapım aşamasındayken özellikle denizin doldurulduğu ve projede beton olarak görünen bölge neden yeşillendirilmez...

Beton yerine ağaçlıklı, yeşil alanlı, küçük parkların olduğu, insanların banklarda ağaçların altında soluklanacağı bir projeye dönüşebilir pekala burası...

Yaz sıcağında o iskelelere gitmek isteyen binlerce insan her gün güneşin altında o beton meydanı yürümek zorunda kalacak...

Tam bir işkenceye dönüşecek burası...

Test etmek istiyorsanız yapılmışı var. Yazın Bursa’ya gidin ve betondan yapılan şehir meydanını görün...

İnsanlar gölge saçak altı bulabilmek için köşe bucak kaçıyor meydanda...

Bu haliyle Kabataş da aynen öyle olacak...

Yol yakınken şu projeye el atın lütfen, beton meydanı ağaçlandırın...

Cengiz Semercioğlu / Hürriyet