"Turizm sektörü iç pazardaki potansiyele yöneliyor"

Wish More Hotel Istanbul Genel Müdürü Akkurt “İç pazarımız önemli bir potansiyele sahip. Özellikle şirketler ve kurumların iş amaçlı düzenlediği toplantılar şehrin doluluk oranını artırıyor,” dedi.

Erkan Akkurt
Yılın ilk aylarında misafirlerinin yüzde 60’ının yerli turistler olduğunu kaydeden Wish More Hotel Istanbul Genel Müdürü Erkan Akkurt, “İç pazarımız önemli bir potansiyele sahip. Özellikle şirket ve kurumların iş amacıyla düzenlediği toplantılar şehrin doluluk oranını artırıyor,” dedi.

Akkurt, Bayrampaşa’da yeni açılan yerli bir marka olarak ocak - şubat döneminde İstanbul’daki pazar ortalamasının yüzde 10 üzerinde bir doluluk oranıyla hizmet verdiklerini söyledi.

Bu yıl ocak ayında hava muhalefeti nedeniyle uçuşların iptal olması İstanbul’da otellerin doluluk oranını artırdıysa da, turizm sektörü ocak, şubat aylarını çoğunlukla sakin geçiriyor.

Wish More Hotel İstanbul Genel Müdürü Erkan Akkurt “İstanbul otellerinde yılın ilk aylarında ortalama doluluk oranlarının yüzde 40 – 45 seviyesinde gerçekleştiğini görüyoruz. Bizler ise sektöre geçtiğimiz yıl giren yerli bir marka olarak, pazarın daralma eğilimi gösterdiği bu dönemi, ortalamaların yüzde 10 üzerinde bir doluluk oranıyla tamamladık,” dedi.

"Baharda iş turizmi sektörü hareketlendiriyor"

Oteller mart – nisan dönemine ise hareketli giriyor. Dönemsel yükselmenin iş turizmiyle bağlantılı olduğunu belirten Akkurt, sözlerini “Baharın gelmesiyle birlikte İstanbul’da fuar, kongre, kurumsal eğitim ve benzeri etkinlikler daha sık düzenlenmeye başlıyor. Bu sayede, iş amacıyla gelen misafirlerimiz şehir otellerinin doluluk oranını artırıyor,” diye sürdürdü.

"Yüzde 70 doluluk bekleniyor"

Erkan Akkurt, şunlarfı ifade etti:

“Bizler Wish More Hotel Istanbul’da şimdiden aldığımız rezervasyonlar ışığında, Mart – Nisan döneminde yine sektörün ortalama beklentisinin üzerinde, yüzde 70 seviyesinde doluluk oranları bekliyoruz. Bayrampaşa bölgesinde faaliyet gösteren neş yıldızlı bir otel olarak, havalimanı, otogar ve fuar merkezlerine kolay ulaşım sağlayan bir yerdeyiz. Avrupa’nın önde gelen AVM’lerinden Forum İstanbul’a ve metro ağına da birkaç dakika mesafedeyiz. Bu özellikler hizmet kalitemizle bir araya geldiğinde bize önemli avantaj sağlıyor.”

İç pazarın potansiyelini kullanıyoruz”

Halen çoğunlukla iç pazardan misafirleri ağırladıklarını bildiren Erkan Akkurt, şöyle konuştu:

“Türkiye’de yabancı turist sayısında bir azalma görsek de iç pazar sektörün canlı kalmasını sağlayan önemli bir potansiyele sahip. İstanbul’umuzun tarihi ve kültürel zenginliklerinin yanı sıra, iş turizmi de bu potansiyelleri kullanmak için önemli bir araç. Ocak – Nisan döneminde Wish More’da ağırladığımız misafirlerimizin yüzde 60’ı Türkiye içinden geliyor. Kurumlar ve şirketlerin yanı sıra, iş sebebiyle İstanbul’u ziyaret eden bireysel misafirlerimizin de sayısı bir hayli fazla.”