Mövenpick Grup Asya’da büyüyecek

Üst segment turizmin Tayland, Sri Lanka, Avustralya, Yeni Zelanda ve Çin gibi ülkelere kaydığını gören Mövenpick Grubu, rotayı Asya’ya çevirdi. 


Türkiye’de dört oteli olan grup, 2018 yılında Güneydoğu Asya ve Arap Yarımadası tarafında büyümeyi öngörüyor.

Türkiye’de dört otelle faaliyet gösteren Mövenpick Grubu, 2018 yılında Güneydoğu Asya ve Arap Yarımadası tarafında büyüme öngörüyor.

Satış kaygısı olmayan, kaliteli, paralı turizmin Tayland, Sri Lanka, Avustralya, Yeni Zelanda ve Çin gibi bölgelere yani Asya’ya kaydığını söyleyen Mövenpick Hotel İzmir Genel Müdürü Erhan Çetin “Biz de Asya, Arap Yarımadası, Ortadoğu ve Çin gibi bölgelerde genişleyeceğiz, buralardaki yatırımlarımızı daha kaliteli bir hale çevireceğiz. Çünkü fuarlar buralarda. Çin muazzam bir ekonomi oldu. Avrupa’da da artık turizm zor, örneğin İspanya artık, turistlere ‘gelmeyin’ diyor,” dedi.

Türkiye’de büyümek istediklerini ancak şimdi Türkiye’de büyüme için çok doğru bir zaman olmadığını belirten Çetin, şunları söyledi:

“Bizim bir tek çatı markamız var. Bununla yürüyoruz. Kontrollü büyüyoruz. Markamızı iyi koruyoruz. Franchise büyüme modeli uygulamıyoruz. Franchise, iş marka tarafından doğru denetlenmediği zaman kaliteyi düşüren bir büyüme modeli. Yatırımcı tarafından bakarsanız şu anda doğru zaman ancak bizim açımızdan şu anda otel açmanın manası yok. Kontrollü ilerleyen bir grubuz. Tabii, yatırım yapılmayacak gibi bir durum da yok, önümüzdeki iki yıla bakacağız. 2018 eğer kötü bir şey olmazsa toparlanmaya başlar. 2019-2020’de taşlar yerine oturur.”

"Türkiye için hala turizm yatırımlarına ihtiyaç var"

İstanbul, İzmir ve Türkiye için de hala turizm yatırımının gerekli olduğunun altını çizen Çetin, şunları ifade etti:

“Örneğin İzmir’de bölge merkezi Bayraklı’ya kayıyor, orada oteller açılıyor. Merkez ‘shift’ ediyor yani kayıyor. Bizim yakınlarımızda da Key Otel açıldı, Kordon Otel açıldı. Bu nedenle İzmir için fırsatlar hala var” dedi. Sektörde bu yılın değil artık 2019 yılının planlanması gerektiğinin altını çizen Çetin, “Bu yılı unutalım, 2019 konuşalım. Çünkü bu yıl bitti, 2018’de öyle. Deprem gibi önce deprem geliyor arkasından yan etkileri oluşuyor. Avrupa pazarı diye bir pazarımız yok, Rusların çoğu 2017 yılı ile ilgili rezervasyonlarını zaten yaptılar.”

Zincir otellerin alt markalarının oluşmasının doğru kontroller yapılmadığı için sektöre zarar verdiğini, kaliteyi düşürdüğünü belirten Çetin, sözlerini “İstanbul’daki otellerde de var bu İzmir’deki otellerde de. Çok ciddi markalar var, 150 liradan gidip kalabilirsiniz. Bu işin maliyetleri belli. Beş yıldızlı otelde bu fiyata kalamazsınız,” diye sürdürdü.

Yönetimi gençleştirerek otelciliğin geleceğine odaklanıyor

Otelciliğin gelecekteki panoraması ile ilgili olaraknetime bilgiler verecek olan bir "Genç Executive Board" oluşturduklarını anlatan Erhan Çetin, şöyle konuştu:

“Gruptaki 1986 sonrası doğumlu çalışanlarımızdan executive board oluşturulacak. Çalışmalar yapılıyor. Bütün ülkelerdeki Mövenpick’lerden belli sayıda kadın, erkek arkadaşlarımız seçilecek. Onlar bize fikirlerini anlatacak, brifing verecekler. Otelcilikteki geleceğe bir bakış ortaya çıkacak. Çünkü gençler sosyal medyayı, efektif kullanan bir jenerasyon, değişimi yaşıyorlar.”