Bodrum'da 21 yeni otel açılıyor

Bodrum'da Seba İnşaat'tan Timur Gayrimenkul'e kadar toplam 14 şirket, 21 yeni otel projesini gerçekleştiriyor.


Türkiye'nin Cote'd Azur'u olma yolunda ilerleyen Bodrum, Seba İnşaat'tan Timur Gayrimenkul'e kadar 14 şirketin 21 yeni otel projesine ev sahipliği yapıyor.

Yalıkavak'tan Tilkicik Koyu'na kadar farklı yerlerde yükselmesi öngörülen lüks oteller, rezidans hizmeti de verecek. Bodrum'un dünyaca tanınır hale gelmesi yabancı markaları da ilçeye taşıyor.

Geçmişin balıkçı kasabası olan Bodrum, D-Marina'dan Palmarina'ya kadar marinaların verdiği rüzgarın ardından Mandarin, Jumeriah ve son olarak da Banyan Tree'ye kadar dünyaca ünlü otel markalarının üssü oldu.

Yerli-yabancı turistlerin uğrak yeri haline gelen Bodrum'da üretilen lüks villa ve rezidans projeleri de otel hizmeti veren yapılarıyla öne çıkıyor. Bu durum da son yıllarda bölgede geliştirilen ve geliştirilmesi planlanan otel sayısını artırdı.

Yalıkavak'tan Tilkicik Koyu'na kadar Bodrum'un çeşitli bölgelerinde Seba İnşaat'tan Nef’e kadar 14 markalı konut üreticisinin 21 yeni otel projesi planlama ve üretim aşamasında. Proje sayısının artmasında, lüks eğlence mekanları ile dünya sosyetesinin de uğrak yeri olmaya başlayan Bodrum'a olan talebin giderek yükselmesi etkili oluyor.

BODRUM'UN YÜKSELİŞİ

Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, Bodrum'da yer alan villa projelerinin sayısının son yıllarda hızla arttığını, orta ve üst gelir gruplarının tercih ettiği ilçede villalara rezidans hizmeti vermek üzere otel projelerinin de geliştirildiğini söylüyor.

Bodrum'un birçok özelliği bir arada barındıran çok özel bir yarımadada bulunduğuna işaret eden Yazıcı "Tarihi önemi kadar bölgede güzel bir yapılaşma da söz konusu. Havalimanı ve marinalarıyla uluslararası yolcu gemileriyle kolay erişilebilen bir yer," diyor.

Doğası, güneşi, iklimi ve sosyal hayatı Bodrum'un yükselişinin önemli etkenleri. Özellikle son 10 yılda Bodrum'da gerçekleştirilen nitelikli yatırımlar da bu yükselişte önemli bir yer alıyor. Türkiye'nin çok önemli turizm destinasyonlarından biri olan Bodrum, yeni yatırımlarla Fransız Rivierası Cote'd Azur olma yolunda hızla ilerliyor. Banyan Tree, Paramount Hotels & Resorts gibi dünyaca ünlü lüks zincirlerin Bodrum'u üs seçmesi de bunun bir göstergesi.

İLK YATIRIMLARI BODRUM'A

Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, Banyan Tree'nin Bodrum'a 10+10 yıllığına gelmesinin Türkiye'deki güven ortamına da işaret ettiğini söylüyor.

Banyan Tree gibi dünyanın en büyük otellerinden birisinin Avrupa'daki ilk yatırımı için Bodrum'u tercih etmesinin çok önemli olduğuna dikkati çeken Timur "Pek çok yatırımın ertelendiği bu dönemde, böyle önemli bir işbirliğine imza atarak gerek turizm sektörüne gerekse Türk ekonomisine sağladığımız katkıdan dolayı mutluyuz. Banyan Tree'nin hizmete girmesiyle birlikte, sektöre birçok yeni istihdam imkanu da yaratacağız," diyor.

Bodrum'un son yılların gözde destinasyonlarından biri olduğuna ve dünya çapında ses getiren Mandarin Oriental ile başlayan ultra-lüks yatırımlarının devam ettiğine dikkati çeken Servotel Başkanı Ömer İsvan, Bodrum'a son getirdikleri lüks marka olan Banyan Tree'nin butik, lüks ve kendi başına destinasyon yaratma kapasitesi olan ender markalardan biri olduğunu söylüyor.

İsvan "Bu tip markaların var olması tüketici gözünde destinasyonların değerini artırıyor. Banyan Tree de Bodrum'a ve Türkiye'ye bir statü ekleyecektir. Bu, içinde bulunduğumuz dönemde oldukça önemli bir kazanım," diyor.

HOLYWOOD'DAN GELDİ

Ekonomist dergisinden Levent Gökmen'in yazdığına göre Kaliforniya merkezli Paramount Pictures'un lisans bölümü Paramount Licensing Inc. ve PHR FZ-LLC işbirliğiyle hayata geçirilen Paramount Hotels & Resorts markasının dünyadaki ilk oteli The Bodrum by Paramount Hotels & Resorts 13 Mayıs'ta açıldı. Açılışa Hollywood yıldızı Nicole Kidman'ın da aralarında olduğu dünyanın dört bir yanından gelen konuklar da katılmıştı.

18 yılda Bodrum'da 20 civarında lüks site inşa ettiklerini bildiren Seba İnşaat Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Engin Keçeli, gelecek dönemde de Gündoğan ve Küçükbük'te toplam 70 milyon dolara mal olması planlanan iki yeni villa projesi ve bunlara rezidans hizmeti verecek oteller kuracaklarını söylüyor.

Bodrum'un son 10 yılda ciddi bir değişim yaşadığına dikkat çeken Keçeli, sözlerini "Bodrum, Türkiye'nin İstanbul'dan sonraki ikinci en büyük markası. Doğal güzelliklerinin yanı sıra lüks eğlence hayatı ile de üst düzey turistlerin ilgisini çeken bir yer haline geldi," diye sürdürüyor.

İKİNCİ PROJE YOLDA

MYC Partners Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akdoğan, Bodrum'da gerçekleştirdikleri Vitality Luxury Hotel Bodrum projesinin mayıs ayında açılan otelinin işletmesini dünyaca ünlü otel zinciri Lux Resort & Hotels'in 15 yıl boyunca yapacağını söylüyor. Mila's Daphne Résidence konutlarının bir kısmının lüks segmentte hizmet veren Lux markası tarafından işletilmesi ile de yüksek gelir grubunda yer alan turistlerin Bodrum'a çekilmesi hedefleniyor.

Akdoğan "Yine aynı güzergahta, Kıyıkışlacık'ta 65 dönüm arazimiz var. Çok önemli bir nokta, havaalanına 22 kilometre. Hem konut hem turizm imarlı. Oraya da özel bir proje yapacağız," diyor.

 Bodrum’u öne çıkaran 5 unsur

Levent Gökmen, yazısında Bodrum’u öne çıkaran beş unsuru şöyle sıraladı:

1- Doğa harikası eşsiz koyları
2- D-Marin, Palmarina, Milta Marina’nın bölgeye kattığı lüks eğlence hayatı,
3- Dünya sosyetesinin bölgeyi keşfetmiş olması,
4- Ege adalarına yakın konumu ve yatlara kolay ulaşılabilmesi,
5- Mandarin’den Jumeriah’a kadar dünyaca ünlü otel markalarının varlığı.