Dizilerin turizme etkisi şaşırtıyor

Son yıllarda ihraç ettiği dizilerin sayısını artıran Türkiye, kaliteli yapımlarla dünyanın dört bir yanında adından söz ettirmeye devam ediyor. 


Özellikle Ortadoğu, Balkan ve Latin Amerika’da popüler olan Türk dizileri, izleyicide Türkiye’yi ziyaret etme isteği uyandırıyor. Medya Takip Merkezi, (MTM) basında yer alan dizi sektörü haberlerini inceleyerek ihraç edilen dizilerin turizme olan katkısını değerlendirdi. İşte araştırmanın detayları…

Son yıllarda ülkenin dünyaya tanıtılmasında önemli bir öge olarak görülen Türk dizileri hız kesmeden yurt dışına pazarlanmaya devam ediyor. Hem medya hem de hükümet kanadından Türk dizilerinin turizme etkisi fark edilirken bu konuda çalışmalara hız verildi.

Türk dizileri 140’tan fazla ülkede izleniyor

Türk dizileri beş yıl önceye kadar 50’ye yakın ülkeye ihraç edilirken son verilere göre 140’tan fazla ülkeye ulaşıyor. Medya Takip Merkezi (MTM)’nin Fransız izleyici araştırma kuruluşu IPSOS'un çalışmasından derlediği bilgilere göre 2016 yılında Arap kanallarında 75 Türk dizisi gösterildi ve bundan 600 milyon dolarlık reklam geliri elde edildi. Türk dizileri çok geniş bir kitleye hitap ediyor ve ülkenin tanıtımında büyük rol oynuyor. Özellikle İstanbul Boğaz’ı ve çekimlerde kullanılan yerler izleyicilerin ziyaret etme isteğini arttırıyor.

Dizi ihracatı hükümet meselesi oldu

Geçenlerde katıldığı bir etkinlikte konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, Rus hükümetinin teklifi üzerine Ruslar ile ortak dizi ve film yapımı konusunda çalışmaların başladığını , Türk dizilerinin kendilerini şaşırtacak şekilde turizme anlamlı katkılar sunduğunu söyledi. Ayrıca Hindistan ve Arap ülkeleriyle de ortak dizi yapılmasının gündemlerinde olduğunu söyleyerek bu çalışmaları Bakanlık olarak son derece önemsediklerini iletti.

Medyanın da gündeminde

Medya Takip Merkezi (MTM)’nin konuya ilişkin araştırmasına göre dizi film sektörü yazılı basında 61 bin 991, görsel basında 4 bin 444 ve internet medyasında 160 bin 206 olmak üzere toplam 226 bin 641 habere konu oldu.