KKTC' agresif pazarlama faaliyetini sürdürecek

Kuzey İrlanda, Iskoçya ve İngiltere'de tanıtma çalışmalarının yürütülmesi için verilen katkı hakkında bilgi veren Turizm ve Çevre Bakanlığı müsteşarı İsmet Esenyel "Agresif pazarlama faaliyetlerimiz sürecek," dedi.


KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı müsteşarı İsmet Esenyel, İngiltere Turizm Ofisi aracılığıyla Kuzey İrlanda, Iskoçya ve İngiltere pazarına yönelik tanıtma ve pazarlama çalışmalarının yürütülmesi için verilen katkı hakkında bilgi verdi.


Müsteşar Esenyel, İngiltere pazarının yabancı pazarlar içerisinde yıllardır en fazla turisti sağlayan, adanın kuzeyi ile turizm endüstrisi ve sosyal yaşantı anlamında TC pazarından sonra gelen en büyük Pazar olduğunu söyledi.

"İngiltere pazarına gereken ilgi gösterilmedi"

2012 yılından sonra İngiltere pazarının çok ihmal edildiğini de ifade eden Esenyel, devlet yetkilileri ve müteakip dönemlerin turizm otoritelerince tanıtım, reklam ve imaj faaliyetlerini kısıtladığını bildirdii.

Son dört yıldır yapılmayan destinasyon algısı ve imaj reklamlarının eksikliğinden dolayı ülkemize İngiltere'den gelen turist sayısının %70-75 dolayında bir düşüş yaşandığını söyleyen Esenyel, bu düşüşün tüm turizm otoritelerince de bilinen bir gerçek olduğunu söyledi.

Kan kaybeden bu önemli pazarın mutlaka eski canlı günlerine dönmesi için bakanlık olarak çalışma başlattıklarını vurgulayan Esenyel, bölgemizin tarihi ve kültürel varlıklarına aşina olan bu önemli pazarın tekrardan canlandırılması için acil tedbirler alınmaya başlandığını belirtti.

Son yıllarda ihmal edilen İngiltere pazarının büyük bir bölümünün Güney Kıbrıs'a kaydığını bildiren Esenyel, Bakanlık olarak bu durumun önüne geçmek, yaratılan olumsuz algının ortadan kaldırılmasına ve İngiltere pazarında yeniden ivme kazanmak için yoğun bir çalışma içinde olduklarını ifade etti.

İngiltere Turizm Ofisine yapılan tanıtım katkısının sadece İngiltere pazarına yönelik olmadığını da söylen Esenyel, Kuzey İrlanda ve İskoçya gibi destinasyonların tanıtımının da bu bütçe kullanılarak yapıldığını; görsel reklam ve digital pazarlamanın tümünün ayni bütçeden karşılandığını kaydetti.

Esenyel, söz konusu pazarlar için ayrılan bütçenin; destinasyon pazarlaması ve imaj yenileme faaliyetleri düşünüldüğünde yetersiz olacağını da söyleyerek, eleştirilerin yersiz olduğunu belirtti.

Esenyel, İngiltere'de aktif olarak çalışan ve çok zorluklar içersinde ayakta durmaya çalışan Kıbrıslı Türklerin çalıştırdığı acente ve tur operatörlerine getirecekleri turist sayısı aralığına göre yıl sonunda imaj reklam katkı payının verileceğini, bu durumun da turizmci ve acentecilere aktarıldığını ifade etti.

İngiltere'de agresif pazarlama faaliyetlerimiz hızla devam edecek diyen Esenyel, bu pazarın tekrar eski günlerine kavuşması için, hiçbir maddi ve manevi destekten kaçınılmayacağını da söyledi.