Tolun: KKTC turizmde marka olamadı

Ülkede kurulması öngörülen turizm örgütünün maddi sıkıntılar nedeniyle kurulamamasının turizmi olumsuz etkilediğini söyleyen KITSAB Başkanı Tolun,  KKTC'nin  turizmde marka olamadığını bildirdi.

Kıbrıs Türk Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Orhan Tolun, turizm gelirlerinin turizm reklamları için harcanması ve ülkenin dünya çapında yeterli oranda tanıtılması amacıyla kurulması öngörülen turizm örgütünün maddi sıkıntılar nedeniyle kurulamamasının turizmi olumsuz etkilediğini söyledi.

Turizm gelirlerinde dünya çapında yetersiz reklam nedeniyle artış sağlanamadığını ifade eden Tolun, iç piyasadaki satın alma gücünün düşmesi nedeniyle de otellerdeki yerli turist sayısının azaldığını kaydetti.

Bayram tatilinde dahi yerli turistin ülkedeki otellerde konaklama oranının ve yurtdışı seyahatlerinin azaldığını belirten Tolun, geçen senelerde otellerde ülkedeki nüfus sayısının yüzde 10’unu oluşturan yerli turist sayısının bu yıl ciddi derecede düştüğünü ve yüzde 3 civarında seyrettiğini bildirdi.

Kıbrıs Türk Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Orhan Tolun, turizmdr dünya çapında reklam yapılamadığı için KKTC’nin bir marka olmadığını ve bu nedenle turizm gelirlerini artıramadığını ifade etti.

Turizm Bakanlığı himayesinde, turist sayısını artırmak adına turizm örgütü kurulması gerektiğini söyleyen Tolun, turist sayısının reklam yapılamadığı için artmadığını, yerli halkın ise satın alma gücünün düşmesi nedeniyle yurtiçindeki otellerde konaklama oranının ve yurtdışı seyahatlerinin ciddi oranda azaldığını söyledi.

“DÜNYA ÇAPINDA REKLAM YAPAN BİR TURİZM ÖRGÜTÜ KURULMALI”

Dünya çapında ülke turizminin tanıtılmasında reklam kullanılmaması nedeniyle turist sayısında artış yaşanmadığını ifade eden Kıbrıs Türk Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Orhan Tolun, Turizm Bakanlığı himayesinde, turist sayısını artırmak adına dünya çapında reklam yapan bir turizm örgütü kurulması gerektiğini kaydetti.

Reklam yapmak amacıyla sürdürülebilir bir yapı oluşturulmasının maddi anlamda ülkeye gelir sağlayacağını söyleyen Tolun, şöyle konuştu:

“10 yıldan beri dünya çapında turizm açısından KKTC’yi tanıtacak reklam yapılmıyor. Bakanlıkla bu konu hakkında görüşerek sürdürülebilir bir yapı sağlanması için turizm örgütü kurulması amacıyla bir çalışma yaptık ancak maddi anlamda yetersizlik nedeniyle hayata geçirilemedi. Turizm gelirlerinin reklam amacıyla kullanılacağı bir yapı oluşturulmalı ve gelirler bu amaçla kullanılmalı. Şu anda turizmin geliştirilmesi ve reklam yapılması amacıyla 60 – 70 milyon TL gerekli iken 25 milyon TL sağlanabiliyor. Bu rakam turizmin tanıtılması için yetersiz kalıyor.”

“KKTC MARKA OLAMADI”

Ülkedeki otellerin doluluk oranının yüksek olduğunu ve en fazla turistin Türkiye’den geldiğini kaydeden Tolun, buna rağmen KKTC’nin dünya çapında bir marka olamadığını belirtti.

Türkiye’den gelen turistlerin ciddi paralar bıraktığını ancak yerli halkın alım gücünün düşmesi nedeniyle otellerde konaklama oranlarının geçen yıllara göre düştüğünü ifade Tolun, geçen yıllarda yerli turistin otellerde konaklama oranları nüfusun yüzde 10’u oranındayken bu yıl ciddi miktarda düşerek yüzde 3'lere gerilediğini söyledi.

“40 BİNDEN 5 BİNE GERİLEDİ”

Otellerdeki doluluk oranının artmasında ve ülkeye turist gelmesinde acentelerin çok büyük katkısı olduğunu da belirten Tolun, otellerde konaklayan turistlerin yüzde 40’ının acentelerin düzenlediği turlar sayesinde var olduğunu söyledi. Yerli halk için düzenlenen yurtdışı turlarına katılımın ise geçen yıllarda 30 – 40 bin kişi civarında seyrettiğini ifade eden Tolun, bayram tatilinde dahi son yıllarda yurt dışına çıkan yerli halk sayısında azalma olduğunu ve bu rakamın bu yıl genel anlamda 5 bin civarında hesaplandığını açıkladı.

Cansu Yarışan / ıbrıs Postası