Çinliler Antalya'da turizm yatırımı arayışında

Çin'in en büyük otelcilik ve turizm grubu BTL Hospitality, yatırım için Antalya'yı incelemeye aldı. 


26 ülkede 170 oteli işleten şirketin yönetim kurulu başkanı Philip Wei "Antalya bizim için mükemmel bir destinasyon olabilir" dedi.

Çin'in en büyük otel yatırım kuruluşu BTL Hospitality'in Yönetim Kurulu Başkanı Philip Wei ile şirketin üst düzey yöneticileri, Antalya'da turizmciler, acente sahipleri ve turizm birliklerinin yöneticileri ile Kundu'daki Miracle Otel'de bir araya geldi. Turizm ve Kültür Müdürü İbrahim Acar ile Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) Başkanı Ali Osman Erbaş'ın da katıldığı toplantıda, Çinli kuruluş tanıtıldı.

Philip Wei, 26 ülkede 170 oteli işletmeciliğini yürüttüklerini, 39 otel projesinin de devam ettiğini söyledi. İlk kez geldiği Antalya'yı çok sevdiğini belirten Wei, Çin'in son 30 yılda hızlı bir atılım gösterdiğini kaydetti. Çin'in bu hızlı çıkışının diğer ülkelerdeki 100 senelik çıkış gibi gösterildiğini bildiren Wei, şöyle konuştu:

"Bundan sonraki 20 seneyi artık düşünebilirsiniz. Ülkemiz gelecek iki senede yüzde 6 daha yükselecektir. Her sene 130 milyon üzerinde Çinli yurt dışına çıkıyor. Ülkemizin insanları daha çok Paris, ABD'nin şehirlerine gidiyor. Ama insanımız artık değişik şehirler arıyor. Daha önce daha çok grup turlarına ilgi gösteriyordu ama ilgi artık bireysel seyahatlere dönüştü. Antalya bizim için mükemmel bir destinasyon olabilir. Bu yüzden ülkemin insanlarının bu ürünü bilmeleri lazım."

"ÇİNLİLER GÜNEŞLE DEĞİL KÜLTÜRLE İLGİLENİR"

Antalya'dan Çin'e götüreceği mesajlar olduğunu belirten Philip Wei, birkaç gündür burada olmasına rağmen çok sürprizle karşılaştığını söyledi. Çin ile Türkiye arasında benzerlikler olduğuna dikkati çeken Wei, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bizim de 3 bin yıllık kültürümüz var. Biz de aile odaklıyız. Beraber bir şey yaparsak çok daha kuvvetli oluruz. Biz daha çok batılı ülkelere bakıp özeniyorduk. Öz tarihi zengin olan bizler ve sizlersiniz, onların bize bakması lazım. Buradaki işletmeler çok büyük. Konuklar için çok ideal oteller var. Temalı otelleri çok iyi. Büyük olasılıkla iyi fikirlerle geri döneceğim. Yiyecekleriniz muhteşem. Çinlileri güneşlerken pek bulamazsınız, onlar detaylarla ilgilenirler. Kültür ve yiyecekler Çinliler için önemli. Onları kolay kolay 10 gün bir yerde tutamazsınız. En fazla 5 gün bir yerde tutabilirsiniz. Gençlerimiz yurt dışına okumaya çıkıyor. Değişim sürecindeyiz. Ülkemizden geleceklere İstanbul, Antalya ve Kapadokya'yı pazarlayıp satabiliriz."

ÇİNLİ TURİST SAYISI

Şirketin global projeler müdürü Semih Erken ise şirket ve Çinliler hakkında turizmcilere bilgi verdi. Erken, dünyada en çok parayı 261 milyar dolar ile Çinlilerin harcadığını, ardından 122 milyar dolar ile Amerikalıların, üçüncü sırada ise 81 milyar dolar ile Almanların geldiğini söyledi.

Türkiye'ye gelen Çinli sayısı hakkında da turizmcileri bilgilendiren Erken, şunları söyledi:

"Çin'den 2015 yılında 313 bin turist gelirken 2016 yılında sayı 167 bine iniyor. Bu yılın Mayıs ayına kadar gelen Çinli sayısı ise 81 bin. Geçen yıla göre ilk 5 ayda yüzde 17'lik artış var. 2017 yılında toplam 200 bin insanın Çin'den Türkiye'ye gelmesi bekleniyor. 2017 yılının ilk 5 ayında Çin'den gelen turist sayısı birçok ülkeye göre az olmasına rağmen para harcama oranında en fazla para bırakan 4'üncü ülke oldu."

Çinlilerin Türkiye'ye gelmesi için turizmcilere tüyolar veren Semih Erken, şöyle konuştu:

"Çinliler daha çok direkt uçuş seviyor. Vizede kolaylık sağlamak gerekiyor. Kültürel ve tarihi noktalara ilgileri bitmiyor. Çin'de hava kirliliği var. Böyle olmayan ülkeleri tercih ediyorlar. Çinli denize girmeyi pek sevmiyor ama orada getirip denizin fotoğrafını koymuşuz. Şubat ayında Çinlilerin 2.5 haftalık tatilleri var. Kendilerini başka ülkelere atıyor. Estetik operasyonları yapan ülkelere gidiyorlar. 2018 yılı Çin'de Türk yılıdır. Tanıtım faaliyetlerine daha fazla önem vermek gerekiyor."