Turizmcinin umudu tatillerde

Prof. Dr. İge Pırnar, birleştirme ve tatillerin süresinin uzatılması kararlarının önceden duyurulmasının önemli olduğunu bildirdi.


Bu yıl 1 Eylülde başlayacak Kurban Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı’nın resmi tatil olması ve arife gününün tam gün ilan edilebilmesi ihtimaliyle altı günlük bir tatil beklentisi ortaya çıktı.

Kaç gün tatil olacağına yönelik olarak henüz herhangi karar alınmazken Yaşar Üniversitesi İşletme Bölüm Başkanı Prof. Dr. İge Pırnar, birleştirme ve tatillerin süresinin uzatılması kararlarının önceden belirlenerek duyurulmasının önemli olduğunu bildirdi.

Bu yıl yine Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte hem turizm işletmecilerinin hem de tatile çıkacakların beklentilerinin Bakanlar Kurulu tarafından gelecek olası bir uzatmaya yönelik resmi açıklamaya odaklandığını belirten Yaşar Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Bölüm Başkanı Prof.Dr.İge Pırnar, "30 Ağustos Zafer Bayramının resmi tatil olması ve arife gününün tam gün ilan edilebilmesi, toplam tatil süresinin altı güne çıkması ihtimalini ortaya çıkarıyor.

Eğer, hükümetin 28 ve 29 Ağustosu da resmi veya idari tatil olarak ilan edilme olasılığı gerçekleşirse Kurban Bayramı tatilinin süre olarak 10 günü bulması söz konusu," diyerek uzatılma kararı alındığı takdirde, uzun süreli bir tatilin önceden ilan edilerek duyurulmasının turistik beldelere ciddi anlamda ekonomik katkısının olacağını söyledi.

Böyle bir durumda özellikle sahil kentlerindeki konaklama tesislerindeki doluluk oranlarının yüzde 90 yüzde 100’lere çıkabileceğine dikkat çeken Prof. Dr. İge Pırnar, "Bu bağlamda uzatılmış bayram tatillerinde iç turizmde en çok talep Antalya ve Ege bölgelerinde olurken kültür turizmi turlarına talep de artıyor. Sektör temsilcileri halihazırda yaklaşan bayram tatili için artan bir talep grafiği olduğunu belirtiyor. Uzatılmış bir bayram tatili ile bu talep yaz aylarının son dönemine denk gelen süreçte yılın son yaz tatilini yakalayabilme olanağının sunulması ile daha da artacaktır Geçen yıl 9 günlük Ramazan Bayramı tatili süresince, turizm bölgelerindeki otellerin doluluk oranlarında genel olarak ortalama yüzde 50 artış sağlandı. Ege ve Akdeniz sahillerinde ve Çeşme, Fethiye, Bodrum ve Marmaris gibi tatil bölgelerinde doluluk oranları yüzde 100e, Kapadokya gibi bölgelerde de yüzde 30lardan yüzde 60lara yaklaştı" dedi.

Geçen yıl bu uzun tatil programına yönelik İzmir Turizm ve Tanıtma Vakfı (İZTAV)'ın öncülüğünde hazırlanan ’İzmire Doyamazsın’ kampanyasının oldukça başarılı olduğunu hatırlatan Pırnar, bu süreçte İzmir ve civarında yüzde 90 - 100 doluluk oranları yakalandığını belirtti.

"Tüm sektörleri olumlu yönde etkiler"

Bayram tatillerin birleştirilerek uzatılmasının konaklama tesislerinin ve otellerin doluluk oranlarına olumlu etkisinin açık olduğunu ifade eden Prof. Dr. Pırnar, şöyle konuştu:

"Bunun yanısıra hem tur paketleri taleplerine hem de taşıma ve ulaştırma şirketlerine, seyahat acentalarına, yiyecek - içecek işletmelerine, genel olarak bölge esnafına ekonomik katkılarının oldukça fazla olacağı açık. Ön rezervasyonların artmasıyla da tüm bu olumlu etkiler maksimize edilebilir."