Yağcı: 50 milyon turist hedefliyoruz

Hedeflerinin dünya turizm gelirleri ortalamasını yakalamak olduğunu bildiren AKTOB Başkanı Yağcı "Asıl hedefimiz yıllık 50 milyon yabancı turiste ulaşmak," dedi.


Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı, beş yıl içinde kişi başı yabancı turist gelirinde 900 doları yakalamayı hedeflediklerini bildirdi.

Yabancı turistin Türkiye'de ortalama harcamasının 700-750 dolar olduğunu, bu rakamın dünya ortalamasının bir miktar gerisinde olduğunu söyleyen Yağcı, dünyada en fazla turist ağırlayan ülkenin Fransa olduğunu belirterek, Fransa'ya gelen yabancı turistlerin kişi başı harcamasının Türkiye'nin biraz daha altında olduğuna dikkati çekti.

"Bu da önemli olanın hacim olduğunu gösteriyor. Bizim hedefimiz en azından dünya turizm geliri ortalamasını yakalamak" diyen Yağcı, şunları söyledi:

"Bu da geçen sene yaklaşık 900 dolar düzeyinde idi. Önümüzdeki 5 yıl içinde bu ortalamayı yakalamamız lazım ama bunun için öncelikle pazar hacimlerinin yakalanması lazım. Talep oluşunca gelir de oluşacaktır. Asıl hedefimiz de yıllık 50 milyon yabancı turiste ulaşmak ve buna ulaşırken ortalama bin dolarlık turist harcamasını yakalamamız lazım."

Turizmde pazar çeşitliliğinin önemine de dikkati çeken Yağcı, Avrupa ülkelerinin Türkiye turizminin bu noktaya gelmesinde çok önemli rolü olduğunu ve bu pazarın kaybedilmemesi gerektiğini söyledi.

Avrupa pazarında belli bir olgunluğa gelindiğini kaydeden Yağcı, şöyle konuştu:

"Biz 50 milyon yabancı turist hedefini konuşurken Rusya ve Avrupa'nın ardından üçüncü bir kaynak pazar yaratma konusunda çalışma yapmamız gerekiyor. Çin ve Hindistan gibi hiç gelişmemiş pazarlarımız var. Buralarda çalışmalar yapıp bir trafik yaratmamız lazım. Tabii bunların oluşması 1-2 yılda olabilecek bir şey değil. Her bir pazar için hedef koyup o hedefe göre çalışmak lazım çünkü bazen bir pazarın olgunlaşması 5-10 senenizi alabilir. Turizmde 50-60 milyon yabancı turisti konuşacaksak bizim her ülkeden turisti Türkiye'ye çekmemiz lazım."

"İç pazar en önemlisi"

İç turizmin en kıymetli pazar olduğunu ifade eden Yağcı, sözlerini "Çünkü siz bir turizm ülkesi olmak istiyorsanız önce kendi vatandaşınızın kendi ülkesi içinde seyahat etmesi gerekiyor. Kendi vatandaşınız seyahat etmiyorsa yabancı turistin gelip sizin ülkenizde seyahat etmesini bekleyemezsiniz," diye sürdürdü.

İç turizmin vazgeçilmez önemde olduğunu söyleyen Yağcı, 80 milyon nüfusu bulunan Türkiye'de iç turizm hareketinin de her geçen yıl arttığını söyledi. Özellikle son 10 yılda erken rezervasyonun bir alışkanlık haline dönüşmesiyle yerli turist sayısında iyi bir noktaya gelindiğini ifade eden Yağcı, iç turizmde daha büyük bir potansiyel olduğunu düşündüklerini ve bu potansiyelin artması için çalışmtıklarını kaydetti.

Yağcı, konaklama fiyatları Türklere daha fazla şeklindeki sözlerin yanlış olduğunu, rezervasyonunu zamanında yaptıranların uygun fiyatlardan tatile çıkabildiğini bildirdi.

Her şey dahil sistemi

Her şey dahil sisteminin zaman zaman eleştirildiğini belirten Yağcı, bugün Antalya'ya yılda yaklaşık 12 milyon yabancı turist geliyorsa bunda her şey dahil sisteminin ciddi payı olduğunu söyledi.

Yağcı, şöyle konuştu:

"Biz bir konuda başarılıysak o başarıyı başarısızlık gibi göstermeye gerek yok. Her şey dahil sistemini şu anda Akdeniz çanağında en iyi uygulayan ülke Türkiye. Türkiye'de bu noktada gerçekten önemli bir başarı yakalandı. Antalya da bunun çok önemli bir örneği."

Antalya'nın gerçekten de Türkiye turizminin başkenti olduğunu söyleyen Yağcı, Türkiye'ye gelen her üç turistten birinin Antalya'ya geldiğini, Türkiye'de konaklama sektöründeki her üç yataktan birinin de Antalya'da bulunduğunu, Antalya'nın Türkiye'nin dünyaya açılan yüzü olduğunu sözlerine ekledi.