Lonely Planet Türkiye'yi dünyaya tanıtacak

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile dünyaca ünlü dijital seyahat medyası Lonely Planet arasında Türkiye'nin tanıtımı için işbirliği anlaşması imzalandı. Türkiye üç filmle on milyonun üzerinde takipçiye tanıtılacak.


Bakanlığın konuya lişkin yazılı açıklamasına göre sosyal medyadaki uluslararası tanıtım ağı "Turkey Home" projesi kapsamında, dünyaca ünlü dijital seyahat medyası Lonely Planet ile işbirliğine gidildi.

Anlaşma doğrultusunda, Türkiye'yi dünyaya tanıtmak üzere Journey Through Turkey adlı proje kapsamında çekilen üç tanıtım filmi, Lonely Planet'te yayınlanmaya başlanacak.

Türkiye'nin kültürel, doğal ve tarihi güzellikleri konu edilen filmlerde, tanınmış sunucu ve seyahat blog yazarı Macca Sherifi röportajları ve deneyimleriyle izleyiciyi Türkiye'ye davet edecek.

İstanbul'da, sokak lezzetlerini, başlıca Türk yemeklerini ve sürdürülmeye devam eden Osmanlı sanatlarını anlatan Macca Sherifi, Kekova'da, batık antik kentteki kano deneyimlerini izleyicileriyle buluşturacak.

Türkiye'nin güzelliklerinin yansıtıldığı görüntülerle eş zamanlı olarak Sherifi'nin aktardığı bilgilerle Türkiye'ye gelmeyi planlayanlara önemli ipuçları sunulacak.

10 milyondan fazla izleyicisi var

Dünyanın öndmli dijital seyahat medya yapılanmalarından Lonely Planet'in tüm sosyal medya platformlarında 10 milyonun üzerinde izleyicisi bulunuyor.

Dünyada en fazla etkileşimde bulunan internet platformu olarak Skift ödülünü alan Lonely Planet'in Twitter'da 6.09 milyon, Instagram'da 1.5 milyon ve Facebook'ta 1.7 milyon izleyicisi var.

Lonely Planet çektiği üç filmle Türkiye'yi 10 milyonun üzerinde takipçiye tanıtacak.

Görsel tanıtımların yanı sıra Lonely Planet yazarları 20'ye yakın makale hazırlayacak, yarışma düzenlenecek, İngiltere baskısında dört Türkiye makalesi ve web sayfalarında da Türkiye reklamı yayınlanacak.