Çin'de karavan turizmi gelişiyor

Çin'de turistik tüketim seviyesi giderek yükseliyor. Yeni nesil tüketicilerin turistik gereksinimleri de değişiyor. Bu dönemde karavan turizmi, sektörün yeni yükselen tüketim tarzı haline geldi.



Çin Yatırım Danışmanlık Şirketi'nin konuya ilişkin raporuna göre son yıllarda Çin'deki karavan üretimi ve satışı yüzde 50 ile 100 arasında bir oranda artışı korudu. 2016 yılında Çin'de turistlerin kullandığı karavan sayısı 50 bine ulaştı. Bu sayının 2020 yılına kadar 1 milyonu aşacağı, yıllık üretimin ise 350 bine ulaşacağı tahmin edildi.

Çin'de günümüzde paylaşım ekonomisi de hızla gelişiyor. 2016 yılında paylaşım ekonomisine katılanların sayısı 600 milyonu aştı, sektörün değeri ise 3, 4 trilyon yuanı buldu. Bu gelişme beraberinde "kiralık karavan" modasını da getirdi. Çin Karavan Kiralama Birliği ve Beijing Jiachi Teknoloji Şirketi, kısa süre önce konuyla alakalı bir forum düzenledi. Forumda, Çin vatandaşları arasında karavan kiralamanın yaygınlaştırılması konusunda alınması gereken tedbirler masaya yatırıldı.

Beijing Jiachi Teknoloji Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Zhao Shudai, forumda yaptığı konuşmada, paylaşım ekonomisi çerçevesinde vatandaşların tatillerinde karavandan etkin şekilde faydalanması ve karavan kiralamanın yaygınlaştırılması gerektiğini söyledi.

Başkan Zhao'nun verdiği bilgilere göre, karavan kiralama hizmeti veren bir işletme olan Jiachi şirketi, karavan fiyatlarının yüksek olması, yıllık kullanım sıklığının düşüklüğü ve bakım zorluğu gibi çeşitli sorunları çözme çabaları neticesinde karavan kiralama girişimini ortaya koydu. Vatandaşlar, internet yoluyla düşük fiyatlara Jiachi şirketinin karavanlarını kiralayabiliyorlar.

Şirket, tek seferlik karavan kullanımı için 60 yuan, tüm gün kullanım için ise 300 yuanı aşkın bir ücret talep ediyor. Karavanı Çin genelinde yaygınlaştırmayı hedefleyen Jiachi şirketi, iki yıl içinde Çin'in 200 kentinde kiralama noktası kurmayı öngörüyor. İleriki yıllarda karavanların, kiralama işlemi yapılan kentte değil, seyahat edilen kentte teslim edilmesi hizmeti de tüketicilere sunulacak.

Öte yandan, Jiachi şirketi, sürekli karavan kullanmaya hevesli olan ziyaretçilere özel bir hizmet de sunuyor. Ziyaretçiler, alacakları bir kartla karavanın 300 günlük kullanım hakkına sahip oluyor ve çeşitli indirimlerden faydalanabiliyor.

Jiachi şirketi, ziyaretçilere "tek durak" hizmeti de veriyor. Şirket, yüzlerce karavan kamp merkezi, turistik mekân, otel, acente ve süpermarket ile işbirliği ederek turistlerin ihtiyaçlarını etkin şekilde karşılamaya çalışıyor.

Saic Maxus şirketi, karavan piyasasından önemli ölçüde pay alan bir başka şirket. Shanghai Otomotiv Şirketi'ne bağlı Saic Maxus da Jiachi gibi ziyaretçilere karavan kiralama, özel gezi paketi, karavan kampı gibi kapsamlı hizmetler sağlamakta. 600 karavana sahip Saic Maxus Şirketi, günümüzde ülke genelinde 700 karavan kamp noktası kurdu ve Jiangsu, Zhejiang, İç Moğolistan, Sichuan gibi çeşitli bölgelerde karavan kullanımını yaygınlaştırmak için çaba gösteriyor.

Şirket, yeni medya teknolojilerinden de faydalanarak, ziyaretçilerin karavanla gezilerine dair duygularını paylaşmalarını teşvik ederek karavan pazarlamasını pekiştiriyor.

CRI